Tuesday 24 May 2011

Glädjen i ANGORA KANINER

Jag conceptualized denna artikel, medan transporterar foder tillbaka till ladan. Det handlar om tre hundra meterfrån framhjulsdrift och det är tidigt på kvällen. Solen är redan inställd även om det är bara sjuklockan. Jag ogillar det. Jag älskar ljuset. Det börjar slask och jag har glömt min hatt. Jagkunde gå in i huset och få det, men jag tänker att jag kommer att ske i en minut. Mina öron fårkallare och jag vet att jag tappar värmen från att kal fläck på toppen av mitt huvud och minbihålorna börjar täppa. Som jag vada genom de två fot lövhög på baksidan gate jaginser att jag inte blir yngre, och foder säckar väger mer. Varför i hela världen görvi göra detta?The Joy of Angora. Bredvid Nancy kind när hon var nyfödd, är Angora den mjukasteJag någonsin rört. Jag säger till folk att det är en upplevelse för livet. Deras liv kommer att berikas avbara hålla en. Cashmere kommer i närheten. Jag älskar mina getter men ... det är inte samma sak. Silk ärunderbar. Det är så smidigt och glänsande. Den snurrande är tekniskt tillfredsställande och det finns glädje iförsöker göra denna tråd så tunn som möjligt. Men Angora är fantastiskt. Överallt vi gårmänniskor förundras över djuret. De förundras över ansiktet på engelska och känslan av fransmännen.De förundras över storleken på Giant "minst 20 pounds" och i glans av en Satin.De behöver inte ens börja att känna glädjen i Angoras. De små Svensk a ansikten när de barabörjar att blomma. Vi vill behålla alla. Den gamla doe som bara växer som ull.Inget kladd, inget krångel. Tre månader och du kan klippa ner henne utan att ens köra en slickerigenom. Bocken som hänger ut ur sin bur för en klapp, och näsor handen utanför livsmedels-skål när du försöker mata honom för att han kräver uppmärksamhet. Och att unga doe vemgenetik har krävt att hon har barn. Hon kommer inte bli glad förrän hon är uppfödd. Hennesbeteende på Visa tabell är ingen mindre än hänsynslösa och hennes attityd klart och tydligt att honbryr sig ingenting för din förlägenhet.Glädjen i Angoras. Folket. Vi har hittat så många kära vänner. Några har nuvidare och vi fortfarande sörjer. Många vi inte ser så ofta som vi vill, men de har alla berörtvåra själar och dela sin tid på jorden med oss.

No comments:

Search